Dlaczego Food Harmony to

NAJLEPSZY CATERINGDLA CIEBIE

Bo dokładnie
wiemy czego potrzebujesz!
wybierz dietę odpowiednią dla siebiestrzałka
Dieta warzywno-owocowa

Post warzywno-owocowy

data14.05.2021
data

Dieta warzywno-owocowa nie leczy objawów choroby, ale jej przyczyny

W zbiorze naszych diet nie mogło zabraknąć postu warzywno-owocowego. Same chętnie ją stosujemy, szczególnie w okresie wakacyjnym. Trudy kompozycji postu wzięłyśmy na swoje barki, tworząc najzdrowszą dietę pudełkową. Dlaczego właśnie ta dieta ?

Tymi słowami kieruje się Pani Dr Dąbrowska na wstępie swojej książki „dieta owocowo-warzywna dr Ewy Dąbrowskiej”. Istota tego zdania powinna być myślą przewodnią dla wszystkich tych, którzy podejmują dostosowaną do swoich potrzeb dietoterapię, planują poprawić swoje zdrowie i komfort życia.

To co wyróżnia idee żywieniową wspomnianej autorki diety dr Dąbrowskiej w drodze do uzyskania wewnętrznej harmonii, jest również bliskie naszej myśli przewodniej w komponowaniu przepisów i diet. Mianowicie, miłość do wszystkiego co naturalne, kolorowe i pozostające w zgodzie z sezonowością.

Odpoczynek ciała i umysłu od żywności poddawanej wielu procesom technologicznym, „udoskonalonej” licznymi dodatkami, źle wpływającymi na nasze zdrowie, to właśnie pierwsza intencja postu. Dominująca w dzisiejszych czasach tego rodzaju przetworzona żywność, ma  przykrą zdolność do zmiany aktywności genów, zaś  zmiany te prowadzą do chorób i złego samopoczucia. Geny  sterują bowiem całym organizmem, a rodzaj przyswajanej żywności wpływa właśnie na reakcję komórek, regeneracje tkanek, produkcję białek, występowanie bądź nie stanu zapalnego w organiźmie.

Post warzywno-owocowy – czyli jak oczyszczać organizm 

Głębszy sens postu leczniczego prowadzić ma do:

 

Kompozycja diety warzywno-owocowej

Aby osiągnąć powyższe efekty warzywno-owocowej terapii, należy spożywać jedynie warzywa niskoskrobiowe i niskocukrowe z pewnymi owocowymi wyjątkami, takimi jak: jabłka, grejpfruty, cytryny, kiwi, granat, pomarańcze, porzeczki, wiśnie, jagody, maliny, borówki i śliwki.

Warzywną moc czerpiemy w diecie pudełkowej z:

Dzienny bilans energetyczny diety nie nigdy nie przekracza 600 kcal dziennie. Choć jest to bardzo restrykcyjna podaż energetyczna diety, właściwa kompozycja menu nie skutkuje niedożywieniem, a wręcz przeciwnie. Duża objętość posiłków, skomponowana z produktów niskokalorycznych, duża zawartość w nich błonnika pokarmowego sprawia, że czujemy się syci. Zestaw warzywno-owocowy dopełniamy szocikami zdrowotnymi oraz zakwasem buraczanym. W dodatku, w diecie wg zaleceń Dr Dąbrowskiej udało nam się uzyskać nawet 20% dziennej podaży energetycznej z białka. Skład posiłków diety jest bardzo różnorodny, oczywiście zgodny z założonymi restrykcjami, a także objętościowo duży. W ciągu dnia, we własnym zakresie należy pić jak najwięcej wody mineralnej, naturalnych herbat lub naparów ziołowych.

Taka okresowa praktyka żywieniowa włącza przekształcanie zwyrodniałych tkanek na glukozę niezbędną do prawidłowej pracy mózgu i serca.

Podczas stosowania postu zakazane jest picie kawy, herbaty czarnej czy palenie papierosów lub stosowanie innych psychoaktywnych używek. Każde odstępstwo od zasad skutkuje przerwaniem odżywiania wewnętrznego, a co za tym idzie samego postu. Wybiórcze traktowanie zasad postu może prowadzić  do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Wynika to z faktu, że odżywianie wewnętrzne zostaje zablokowane, a odżywanie zewnętrzne jest niewystarczające, co skutkuje poważnymi niedoborami pokarmowymi.

Nasze bestsellery

Popularna dieta, zwana również dietą Adel. 1000 kcal / 1200 kcal / 1500 kcal
Wegetariańska dieta bezglutenowa bez nabiału. 1200 kcal / 1500 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal / 2500 kcal
Dobrze zbilansowana, zdrowa dieta na codzień. 1200 kcal / 1500 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal / 2500 kcal

Czy post leczniczy jest dobry na wszystko?

Dieta rekomendowana jest zarówno osobom zdrowym, w celach profilaktycznych, zwiększenia energii, poprawy snu i pamięci. Oczyszczenie organizmu dedykowane jest szczególnie osobom z osłabioną odpornością, alergiami, nietolerancjami pokarmowymi, chorobami autoimmunologicznymi, chorobami skóry, tarczycy ( z wyjątkiem nadczynności), wątroby, schorzeniami neurologicznymi, endokrynologicznymi. I choć na podstawie powyższych informacji może wydawać się, że taki detoks jest dobry na wszystko,  to jednak w rzeczywistości jest wiele dolegliwości, które wykluczają jego stosowanie.

UWAGA:

Postu nie powinny przechodzić osoby przyjmujące leki hamujące układ immunologiczny (sterydy, cytostatyki), osoby z chorobą Adisona, krańcową niewydolnością narządów, po przeszczepach, chorzy na nowotwory w trakcie chemioterapii i zaawansowanych stadiach. Kolejne przeciwskazania to dializa nerek, nadczynność tarczycy, krańcowa marskość wątroby, depresja, cukrzyca typu I, ostra porfiria, niedoczynność nadnerczy, okres ciąży i karmienia piersią.

Co może nas spotkać podczas postu?

Jak długo stosować post?

Dieta wg zaleceń Dr Dąbrowskiej to tylko okresowa kuracja. Można ją stosować 1 dzień w tygodniu, 1 tydzień w miesiącu, a przy poważniejszych chorobach, 4-6 tygodni, pod warunkiem posiadania odpowiednich rezerw tłuszczowych. Post dobrze jest poprzedzić naszą dietą SMOOTHIE HARMONY i  FREE WEGE – zestaw posiłków bez glutenu, bez nabiału, bez mięsa i ryb. Przygotowanie do postu jest rónie ważne.

Przygotowanie do postu

Warto przygotować się do postu systematycznie ograniczając fast-foody, słodycze, alkohol, mięso i nabiał. Należy spożywać więcej wody (30 ml na kg masy ciała) oraz włączać do swojej diety probiotyki w postaci kiszonek. Z uwagi na niską podaż energetyczną diety zalecamy rezygnację z intensywnych treningów, polecamy spacery, rozciąganie i jogę. Jeśli noszący się z zamiarem podjęcia diety ma taką możliwość, pożądanym jest wykonanie testu na nietolarancje pokarmowe, a następnie wykluczenie z diety nietolerowanych produktów. Pod żadnym pozorem nie wolno odstawiać przyjmowanych leków, bez konsultacji z lekarzem.

Zobacz naszą dietę warzywno-owocową

 

WARTO WIEDZIEĆ:

Opisany proces odżywiania wewnętrznego był przedmiotem badań nie tylko dr Ewy Dąbrowskiej, za jego naukowe potwierdzenie przyznano Nagrodę Nobla w 2016, którą otrzymał prof. Yoshinori Ohsumi. Sama autorka postu przez lata praktykowała medycynę klasyczną. Dopiero prowadząc badania do swojej pracy doktorskiej z zakresu immunologii odkryła, że organizm posiada wyjątkową zdolność do samoleczenia, zużywając niepotrzebne złogi (np. tłuszczu, zwyrodniałych komórek, ognisk zapalnych), oszczędzając przy tym narządy ważne życiowo (jak serce czy mózg). Praktykę warzywno-owocowej dietoterapii kontynuowała w Klinice Chorób Wewnętrznych Akademii Medycznej w Gdańsku, przychodzi przyklinicznej i ośrodkach oferujących wczasy zdrowotne.

Jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem urządzenia Thermomix i planujesz zastosowaćpos warzywno-owocowy samodzielnie, to mamy też coś dla Ciebie. Opracowany zbiór przepisów na naszej stronie: www.thermodieta.pl to różnorodny tygodniowy plan posiłków warzywno-owocowych, które przygotujesz w TM. Podpowiemy Ci jak jeść zdrowo,  różnorodnie i pysznie bo to nasza specjalność.

Zapytaj nas, która dieta jest najlepsza dla Ciebie – skorzystaj z darmowej konsultacji z dietetykiem!

Polecamy także

Promocje! Cennik
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij