Dlaczego Food Harmony to
NAJLEPSZY CATERINGDLA CIEBIE
Bo dokładnie
wiemy czego potrzebujesz!
wybierz dietę odpowiednią dla siebiestrzałka
Niski IG

Dieta z niskim indeksem glikemicznym

Rozkład makroskładników w diecie NISKI IG:
białko 20-25 %, tłuszcze 35-45%, węglowodany 35-45%.

1200 kcal / 1500 kcal / 1800 kcal/ 2000 kcal / 2500 kcal

Borykasz się z problemem insulinooporności czy cukrzycy? Zadbaj o swoje zdrowie i wybierz właśnie tą dietę- Niski IG w pysznym stylu Food Harmony!

Stosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym jest szczególnie istotne dla osób z insulinoopornością oraz cukrzycą. Jest to także doskonały sposób prewencji rozwoju tego typu problemów w przyszłości.  Stabilny poziom cukru we krwi to brak spadków energii przez cały dzień, co przekłada się na lepsze samopoczucie. Dietę rekomendujemy również osobom, które chcą po prostu zminimalizować ilość cukru prostego nawet w jego owocowych źródłach.

Przygotowaliśmy 4 posiłkowy zestaw diety, aby trzustka mogła odpocząć od wyrzutów insuliny. Składniki tej diety dobieramy na podstawie wartości IG, bazując na produktach o niskim i średnim IG, czyniąc potrawę o akceptowalnym ładunku glikemicznym. Dieta zawiera gluten w jego pełnoziarnistych źródłach i wartościowy nabiał, jaja, a także ryby i mięso. Obowiązkowym elementem diety są warzywa, kiszonki, super foods i cenne tłuszcze, będące źródłem kwasów omega 3. Błonnik pokarmowy i tłuszcz zadbają w diecie o spowolnienie procesu wchłaniania glukozy z przewodu pokarmowego ograniczając jej nadmierny wzrost we krwi.

Informacja dodatkowa dla osób chorych:

Dieta jest istotnym elementem terapii problemów takich jak insulinooporność czy cukrzyca, natomiast należy pamiętać, iż u osób chorych dieta powinna być każdorazowo dostosowywana indywidualnie z pomocą dietetyka i lekarza prowadzącego. Nie należy rezygnować z jakichkolwiek dotychczasowo otrzymanych zaleceń lekarskich oraz samodzielnie modyfikować leczenia farmakologicznego.  W przypadku jakichkolwiek wątpliwości do co zasadności stosowania diety „Niski IG” zapraszamy do kontaktu z naszymi dietetyczkami: 577-939-222.

Tydzień 10-16.01.2022

Poniedziałek:

No1 Owsianka chałwowa na mleku migdałowym z sezamem i granatem

No2 Grillowane warzywa z fetą, rukola i bazylią

No3 Nasi Goreng - ryż brązowy z warzywami po indonezyjsku z kurczakiem w aromatycznej marynacie z orzechami

No4 Curry z ziemniaczkami i koperkiem

Wtorek:

No1 Pasta z suszonych pomidorów ze słonecznikiem i dynią, jajkiem i chlebkiem żytnim na zakwasie i warzywami

No2 Jogurt naturalny z sałatką owocową i orzechami

No3 Pełnoziarniste penne w kremowym sosie z indykiem, kurkami, szpinakiem i natką pietruszki

No4 Tajska sałatka z tofu, warzywami i orzeszkami z dressingiem limonkowo-sojowym

Środa:

No1 Owsiane muffinki z jagodami, waniliowym twarożkiem i migdałami

No2 Sałatka z pieczonymi batatami, papryką, pomidorkami, granatem, orzechami laskowymi i sosem tahini

No3 Polędwiczka wieprzowa w sosie musztardowym z kaszą pęczak i surówką z marchewki ze słonecznikiem

No4 Zapiekanka gryczana z cukinią, szpinakiem i orzechami nerkowca

Czwartek:

No1 Fit burger z chleba z kalafiora z warzywami, awokado i naszym wegańskim majonezem

No2 Sałatka z kaszą bulgur, grillowanym bakłażanem, miętą, granatem i dipem jogurtowym

No3 Makaron pełnoziarnisty z marynowanym tofu i bobem w stylu azjatyckim

No4 Tatar ze śledzia z burakiem, oliwą i fenkułem

Piątek:

No1 Fit gofry z kremem cytrynowym i musem malinowym

No2 Sałatka z kozim serem, czarną soczewicą, jabłkiem, selerem naciowym i orzechami włoskimi

No3 Morszczuk w kremowym sosie z suszonych pomidorów z fasolką szparagową i kaszą gryczaną

No4 Makaron pełnoziarnisty w śmietanowym sosie ze szczypiorkiem, grillowanymi warzywami i pulpecikami z kalafiora

Sobota:

No1 Najlepsza kanapka z ajwarem, szpinakiem i pieczonymi boczniakami

No2 Ciasto jogurtowe ze śliwkami , orzechy włoskie

No3 Indyk w domowym sosie BBQ z batatami i surówką z kapusty, kalarepy i rzodkiewki

No4 Sałatka z jajkiem, brokułami, fasolką, pomidorkami koktajlowymi, kiełkami i prażonym słonecznikiem, dressing jogurtowy

Niedziela:

No1 Czekoladowa owsianka z malinami i nasionami chia 

No2 Quiche z cebulą, pieczarkami i duszonym porem

No3 Kurczak satay w sosie orzechowym z ryżem pełnoziarnistym z warzywami

No4 Sałatka z ziemniaczkami pieczonymi w pietruszkowym pesto, rzodkiewką, pomidorkami, szpinakiem i prażonym słonecznikiem

Promocje! Cennik
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij