DARMOWY E-BOOK ► Smoothie do zadań specjalnych
Dlaczego Food Harmony to
NAJLEPSZY CATERINGDLA CIEBIE
Bo dokładnie
wiemy czego potrzebujesz!
wybierz dietę odpowiednią dla siebiestrzałka
Niski IG

Dieta z niskim indeksem glikemicznym

Rozkład makroskładników w diecie NISKI IG:
białko 20-25 %, tłuszcze 35-45%, węglowodany 35-45%.

1200 kcal / 1500 kcal / 1800 kcal/ 2000 kcal / 2500 kcal

Borykasz się z problemem insulinooporności czy cukrzycy? Zadbaj o swoje zdrowie i wybierz właśnie tą dietę- Niski IG w pysznym stylu Food Harmony!

Stosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym jest szczególnie istotne dla osób z insulinoopornością oraz cukrzycą. Jest to także doskonały sposób prewencji rozwoju tego typu problemów w przyszłości.  Stabilny poziom cukru we krwi to brak spadków energii przez cały dzień, co przekłada się na lepsze samopoczucie. Dietę rekomendujemy również osobom, które chcą po prostu zminimalizować ilość cukru prostego nawet w jego owocowych źródłach.

Przygotowaliśmy 4 posiłkowy zestaw diety, aby trzustka mogła odpocząć od wyrzutów insuliny. Składniki tej diety dobieramy na podstawie wartości IG, bazując na produktach o niskim i średnim IG, czyniąc potrawę o akceptowalnym ładunku glikemicznym. Dieta zawiera gluten w jego pełnoziarnistych źródłach i wartościowy nabiał, jaja, a także ryby i mięso. Obowiązkowym elementem diety są warzywa, kiszonki, super foods i cenne tłuszcze, będące źródłem kwasów omega 3. Błonnik pokarmowy i tłuszcz zadbają w diecie o spowolnienie procesu wchłaniania glukozy z przewodu pokarmowego ograniczając jej nadmierny wzrost we krwi.

Informacja dodatkowa dla osób chorych:

Dieta jest istotnym elementem terapii problemów takich jak insulinooporność czy cukrzyca, natomiast należy pamiętać, iż u osób chorych dieta powinna być każdorazowo dostosowywana indywidualnie z pomocą dietetyka i lekarza prowadzącego. Nie należy rezygnować z jakichkolwiek dotychczasowo otrzymanych zaleceń lekarskich oraz samodzielnie modyfikować leczenia farmakologicznego.  W przypadku jakichkolwiek wątpliwości do co zasadności stosowania diety „Niski IG” zapraszamy do kontaktu z naszymi dietetyczkami: 577-939-222.

Minimalna masa netto zestawu to 1000 g

Tydzień 27.06-03.07.2022

Poniedziałek:

No1 Omlet z duszonymi porami i serem brie, twarożkiem i warzywami

No2 Meksykański buddha bowl z salicornią, czarną fasolą, awokado i warzywami, dressing z kolendry

No3 Pełnoziarniste penne z boczniakami, cukinią i parmezanem

No4 Curry z kurczakiem, pak choi, groszkiem cukrowym i pomidorami pelati

Wtorek:

No1 Sałatka z bresolą, mozzarellą, figami, oliwkami i winogronami, dressing balsamiczny

No2 Nocna owsianka z suszonymi morelami i orzechami

No3 Tagliatelle z karczochami i gorgonzolą

No4 Bulion kolagenowy z klopsikami cielęcymi

Środa:

No1 Kakaowe naleśniki orkiszowe z prażonymi jabłkami z cynamonem i twarożkiem

No2 Grillowana cykoria z mikrogroszkiem, orzechami pekan, prosciutto i serem omur, dressing pomarańczowy

No3 Indyk faszerowany suszonymi morelami na ziemniaczanym puree z frytkami z pietruszki, ziemniakiem fioletowym i surówką z kiszonej kapusty

No4 Lekkie risotto pełnoziarniste ze szparagami i natka pietruszki

Czwartek

No1 Pasta z tuńczyka z chlebem żytnim pełnoziarnistym i ogórkiem kiszonym

No2 Energetyzujący koktajl ananasowy z zieloną herbatą matcha i imbirem

No3 Wegetariański gulasz marokański z masłem orzechowym, ciecierzycą i ziemniakami w mundurkach

No4 Sałatka z grillowanym chorizo, mozzarellą, kiełkami słonecznika z dipem z pieczonej papryki

Piątek:

No1 Owsianka z duszonymi gruszkami i orzechami włoskimi

No2 Sałatka z blanszowanej marchewki, czarnych oliwek, i fety w sezamie, Sos orzechowy satay

No3 Sandacz z pieczoną dynią i surówką z białej kapusty i koperku

No4 Papryka faszerowana brązowym ryżem, koperkiem, orzechami i serem kozim

Sobota:

No1 Muffinki owinięte boczkiem z cebulą dymką i papryką, ser ricotta

No2 Hummus z kolendry i orzeszków ziemnych z słupkami warzyw i chlebem żytnim

No3 Polędwiczki z kurczaka w chrupiącej panierce orzechowej z domowym sosem BBQ i opiekanymi batatami

No4 Sałatka z makaronowymi kokardkami, soczewicą, awokado, dressing z kaparów i tahini

Niedziela:

No1 Racuchy z jabłkami z jogurtem greckim, musem owocowym i owocami

No2 Sałatka z burakiem, groszkiem, serem fetą i sosem chrzanowym

No3 Grillowany filet z kurczaka z komosą ryżową, warzywami sauté i sosem mango

No4 Tarta gryczana ze szpinakiem, serem fetą i pomidorkami koktajlowymi

Promocje! Cennik
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij