Dlaczego Food Harmony to

NAJLEPSZY CATERINGDLA CIEBIE

Bo dokładnie
wiemy czego potrzebujesz!
wybierz dietę odpowiednią dla siebiestrzałka
Dieta bezglutenowa – objawy

Dieta bezglutenowa – objawy

data08.05.2021
data

Predyspozycji do żywienia bezglutenowego jest wiele, może być to stwierdzona nietolerancja lub alergia pokarmowa, choroby autoimmunologiczne, w szczególności Hashimoto, zwyczajne złe samopoczucie po spożyciu produktów zawierających gluten z efektem wzdętego, charakterystycznego brzucha. Bezglutenowych alternatyw jest wiele, o czym przeczytasz w poniższym tekście. Znajdzie tu też informacje o objawach wyżej wymienionych jednostek chorobowych i nietolerancji na gluten oraz przykładowe menu tego rodzaju diety eliminacyjnej.

  1. Czym jest gluten?

  2. Bezglutenowe źródła węglowodanów – lista produktów

  3. Nietolerancja na gluten- objawy

  4. Gluten sprawcą nieszczelnych jelit

  5. Przykładowe menu diety bezglutenowej

Gluten jest białkiem, które możemy znaleźć w kilku zbożach: pszenicy, życie, jęczmieniu oraz innych zbożach na skutek zanieczyszczeń. 

Bezglutenowe węglowodany to ryż, kasza gryczana, kasza jaglana, amarantus, komosa ryżowa, tapioka, makarony kukurydziane, gryczane, mąka ryżowa, gryczana, kokosowa, ziemniaki, bataty. Jak widać lista produktów bezglutenowych jest długa, a może być jeszcze dłuższa, ponieważ asortyment żywności bezglutenowej rozszerza się, na skutek czego w sklepach można kupić produkty pozbawione mechanicznie glutenu: jak np. płatki owsiane bezglutenowe, biszkopty bezglutenowe, tortille bezglutenowe itp. Wymienionych naturalnych składników bezglutenowych chętnie używamy w kuchni Food Harmony – tworząc zestawy diety FREE, a więc bezglutenowe, bez nabiału. Dieta jeszcze bardziej przypomina „normalną”, ponieważ wypiekamy w niej chleby bezglutenowe, desery bezglutenowe, ciasta, naleśniki, tortille, placuszki, przez co nie czujemy eliminacyjnego charakteru diety. 

Unikaj produktów „Gluten Free” ponieważ ten rodzaj asortymentu stanowią często ubogie w składniki odżywcze produkty, są wysoce przetworzone, często niesmaczne i drogie.

Dieta bezglutenowa – objawy

Objawy nietolerancji glutenu dla różnych jednostek chorobowych, czyli celiakii, alergii oraz nadwrażliwości na gluten są często zbliżone do siebie. Z tą różnicą, że występują w różnym wieku, o różnej intensywności i długości trwania.  Objawem nietolerancji na gluten mogą być najczęściej:

Objawy neurologiczno-psychiatryczne nietolerancji glutenu:

Objawy endokrynologiczne (hormonalne) nietolerancji glutenu:

Objawy ginekologiczne nietolerancji glutenu:

Manifestacja celiakii przez układ krwionośny może objawiać się też anemią (niedokrwistością) spowodowaną przez niedobór żelaza, gdyż organizm jest niewydolny w kwestii wchłaniania wartości odżywczych. 

Gluten jest sprawcą nieszczelnych jelit – to fakt! 

W badaniach wykazano, że to gliadyna powoduje czasową nieszczelność jelit. Gluten chętnie przykleja się do ścianek jelit, powodując ich rozszczelnienie, w ten sposób zaburzona zostaje funkcja wyściółki jelita cienkiego, gdzie zachodzi wchłanianie witamin i składników mineralnych. Nieszczelne jelita prowadzą do przenikania do krwiobiegu niepożądanych substancji. Objawy przepuszczalności jelit nasilają się z czasem i doprowadzają do zachwiania równowagi flory bakteryjnej. Nieszczelnie jelita upośledzają wchłanianie substancji odżywczym, odbywające się w jelicie cienkim. Aby zapobiegać rozszczelnianiu jelit, jedz bezglutenowo, sięgaj po różnorodne wartościowe składniki pożywienia, unikaj alkoholu, używek, jedz regularnie albo wystarczy, że wybierzesz zdrową, wysokiej jakości dietą pudełkową w wariancie Free Harmony, od Food Harmony Catering. Poznaj dieta bezglutenowa.

Nasze bestsellery

Popularna dieta, zwana również dietą Adel. 1000 kcal / 1200 kcal / 1500 kcal
Dobrze zbilansowana, zdrowa dieta na codzień. 1200 kcal / 1500 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal / 2500 kcal
Wegetariańska dieta bezglutenowa bez nabiału. 1200 kcal / 1500 kcal / 1800 kcal / 2000 kcal / 2500 kcal

Dieta bezglutenowa przepisy – Przykładowe menu w wersji również bez nabiału, bez ryb, bez mięsa

Chcemy pokazać Ci przykładowe Menu diety bezglutenowej (Free Wege), ponieważ prawdopodobnie jako jedyni w Polsce potrafimy gotować bezglutenowo, bez nabiału pochodzenia zwierzęcego, eliminując przy tym mięso i ryby. Zobacz co tworzy się w naszej kuchni:

PONIEDZIAŁEK

Śniadanie: Bezglutenowa jaglanka z mlekiem roślinnym, karmelizowanymi gruszkami, jabłkami i migdałową kruszonką

II Śniadanie: Sałatka z bobem, ziemniaczkami , ogórkiem małosolnym i rukolą z sosem jogurtowym- wegańskim

Obiad: Kurczak zagrodowy marynowany w imbirze z makaronem ryżowym w sosie słodko-kwaśnym

Podwieczorek: Domowy kisiel wisniowy z miodem

Kolacja: Krem z kukurydzy z czarną soczewicą, mleczkiem kokosowym i świeżą kolendrą

 

WTOREK

Śniadanie: Bruschetta caprese na bezglutenowym chlebku z wegańską mozzarellą

II Śniadanie: Malinowy koktajl z mleczkiem kokosowym, guaraną i ksylitolem

Obiad: Schab faszerowany suszonymi śliwkami w sosie własnym z opiekanymi warzywami korzeniowymi i ziemniaczkami

Podwieczorek: Piernik gryczany ze śliwkami

Kolacja: Tajska sałatka z tofu i orzeszkami i dressingiem limonkowo-sezamowym

 

ŚRODA

Śniadanie: Pasztet z jelenia z chlebkiem gryczano-ryżowym, ogórkiem kiszonym i słupkami kalarepy

II Śniadanie: Zielony koktajl z natką peitruszki, szpinakiem, spiruliną, jabłkiem, bananem i siemieniem lnianym

Obiad: Makaron bezglutenowy fussilli z indykiem w kremowym sosie z brokułem na śmietance z nerkowców i płatków drożdzowych

Podwieczorek: Śledzik w pietruszkowym pesto na mixie sałat

Kolacja: Zupa fasolkowa z ziemniakami, koperkiem i szczypiorkiem

 

CZWARTEK

Śniadanie: Ryżowianka cynamonowa z jabłkami i karmelizowanymi śliwkami

II Śniadanie: Carpaccio z buraka z polędwiczką wieprzową i orzechami włoskimi, sos balsamico

Obiad: Curry z kurczakiem, batatem, brukselką, marchewką i orzeszkami arachidowymi

Podwieczorek: Ciasteczka owsiane bezglutenowe z bakaliami słodzone erytrolem

Kolacja: Wegeburgery dyniowe z komosą ryżową na sałatce warzywnej z sosem chrzanowo-czosnkowym

 

PIĄTEK

Śniadanie: Pasta z pestek dynii, słonecznika i suszonych pomidorów z chlebem bezglutenowym i warzywami

II Śniadanie: Wegański jogurt kokosowy z sałatką owocową

Obiad: Pełnoziarniste risotto grzybowe z oliwą truflową i płatkami drożdzowymi

Podwieczorek: Panacotta wegańska z nutką białej czekolady i musem dyniowo-marchewkowym

Kolacja: Śródziemnomorska zupa rybna z czarnym dorszem

 

Zachęciła Cię nasza bezglutenowa kuchnia? Obiecujemy, że będzie pysznie!

 

Skonsultuj z naszym dietetykiem, które dieta oraz wariant kaloryczny będzie dla Ciebie najlepszy!

Polecamy także

Promocje! Cennik
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij