Dlaczego Food Harmony to

NAJLEPSZY CATERINGDLA CIEBIE

Bo dokładnie
wiemy czego potrzebujesz!
wybierz dietę odpowiednią dla siebiestrzałka
Szczupła sylwetka – 10 rad

Szczupła sylwetka – 10 rad

Szczupła sylwetka – 10 rad
data26.04.2021
dataPorady

Szczupła sylwetka – 10 rad

Czyli krótki poradnik o tym jak żyć zdrowiej i przy okazji schudnąć :)

Wielu z Was szuka złotej recepty na szczupłą sylwetkę, nie będziemy Was oszukiwać, nie ma jednej rady która pomoże rozwiązać wszystkie problemy. Podstawą jest postępować całościowo, a taka praca grupowa przyniesie nam najlepsze efekty! Mamy nadzieję, że poniższe informacje pomogą Wam zrobić zdrowy krok w stronę lepszego życia., a teraz na temat :)

1. Szczupła sylwetka zaczyna się w jedzeniu

Choć zdajemy sobie sprawę, że ten punkt dla większości może wydawać się zaskakujący, to właśnie regularność w spożywaniu posiłków jest kluczem do sukcesu. Kiedy jesteśmy głodni zdecydowanie łatwiej o żywieniową wpadkę. Pozornie drobne przekąski spożywane pomiędzy posiłkami potrafią dostarczyć sporo kalorii i zniweczyć nasze wysiłki. Jeżeli nie korzystasz z cateringu, zawsze warto mieć w domu zdrowe potrawy do szybkiego podgrzania, nawet mała porcja zupy w zamrażarce może być pomocna w zahamowaniu pierwszego głodu i da nam czas na przygotowanie wartościowego posiłku.

2. Nie zapominaj o śniadaniu i dobrze rozpocznij dzień

Nie bez powodu śniadanie nazywane jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Wartościowe skomponowane, pomoże nam nie tylko dostarczyć energię na resztę dnia, ale jest też pierwszym czynnikiem pozytywnie wpływającym na kontrolę łaknienia. W swojej pracy niejednokrotnie przekonałam się, że to właśnie u osób unikających pierwszego posiłku częściej występowały nie tylko problemy z wagą, ale i z wieczornym podjadaniem. Stosując dietę cateringową, śniadanie jest sprawą zdecydowanie łatwiejszą, ponieważ co rano czeka pod Waszymi drzwiami. Jeżeli jednak zdarzy się dzień kiedy zabranie pudełeczek, możesz samodzielnie skomponować szybki posiłek: wieczorem zalej płatki owsiane gorącą wodą – napęcznieją przez noc, rano wystarczy dolać ciepłe mleko, dodać owoce i zdrowe tłuszcze pod postacią orzechów. Takie śniadanie spokojnie nasyci Was do kolejnego posiłku ????

3. Czy słodkości i płaski brzuch mogą iść w parze?

Nieukrywaną zmorą większości diet jest brak słodyczy. Większość z Was w walce o szczupłą sylwetkę wyklucza je zupełnie, i właśnie w tym miejscu odsuwa od siebie dietę, wybierając zamiast niskokalorycznej sałatki słodki batonik. Jak wiecie, takie restrykcje to nie u nas :) Osobiście uwielbiamy słodkie i dzięki temu nauczyłyśmy się tworzyć najlepsze fit słodycze. Pyszny sernik na bazie chudego twarogu z owocami, czekoladowy budyń z kaszy jaglanej, ciasto fit bounty z kokosem i mleczkiem kokosowym, a może orzechowa tarta z karmelem z daktyli? Oferta jest szeroka i większość naszych ulubionych deserów można uzdrowić, dodając do nich pełnoziarnistą mąkę, ksylitol zamiast tradycyjnego cukru, a tłuste masy zastąpić owocami i chudym twarożkiem. Nie bójcie się eksperymentować, a w zdrowej diecie także znajdzie się miejsce na słodkości.

4. Co z tą kolacją?

Kolacja powinna być, i pomimo starego powiedzenia aby oddać ją wrogi, my zdecydowanie polecamy ją zostawić, a z wrogiem co najwyżej się podzielić :) Należy jednak zadbać o to, aby ostatni posiłek spożywany przed snem był lekki. Noc ma być dla nas czasem na regenerację i odpoczynek, także dla naszego układu pokarmowego. Warto wybrać sałatkę, warzywny gulasz czy wspomnianą już wcześniej porcję ciepłej zupy. Taki posiłek nie tylko nie powoduje uczucia ciężkości, ale pozwoli nam się porządnie wyspać. W tym miejscu chciałybyśmy także obalić mit o konieczności zjedzenia kolacji do 18:00 – pamiętajcie ostatni posiłek powinniście spożyć na około 2-3 h przed snem.

5. Sen na szczupłą sylwetkę

Skoro już o spaniu mowa, sen także jest bardzo ważnym czynnikiem zdrowego stylu życia i sprzyja odchudzaniu. Po pierwsze kiedy śpisz – nie jesz. Dodatkowo dobry sen zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym przyspiesza metabolizm. Jego niedobory mogą prowadzić do pojawienia się cukrzycy, nadwagi, a także depresji czy chorób serca. Pozytywny wpływ zarówno na długość snu jak i szybkość zasypiania mają węglowodany, jego jakość poprawia także białko. Przed snem powinniśmy natomiast ograniczyć produktu bogate w tłuszcze, kofeinę oraz alkohol. Z mniej dietetycznego punktu, dla prawidłowej higieny snu ważne jest ograniczenie światła niebieskiego – postaraj się przed położeniem do łóżka odłożyć telefon czy komputer. Najlepszy sen odbywa się w pomieszczeniach cichych, zaciemnionych i z niższą temperaturą.

6. Delektuj się smakiem potraw

Zanim do mózgu dotrze informacja, że jesteście syci mija około 20 minut, dlatego warto spożywać posiłki powoli, dokładnie przeżuwać i delektować się każdym kęsem. Tym samym im wolniej spożywamy posiłek, tym mniej zjemy :) Jest to wskazane nie tylko w przypadku chęci zachowania smukłej sylwetki i zjadania mniejszej ilości kalorii. Dokładnie pogryzione jedzenie jest też lepiej strawne, dzięki czemu takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w przypadku osób borykających się z problemami ze strony przewodu pokarmowego.

7. Poznawaj nowe smaki i urozmaicaj swoje życie

Nic tak negatywnie nie wpłynie na dietę jak brak radości jedzenia i monotonia na talerzu. W naszych zestawach możecie być pewnie różnorodności produktów, dbamy o to, aby w każdym pudełeczku zaskakiwały Cię nowe smaki. Sięgamy po przepisy z wielu rejonów świata dzięki czemu jedzenie Cię nie znudzi ???? Jeżeli nie masz możliwości korzystania z cateringu, nawet gotując na dwa dni postaraj się zmieniać pojedyncze dodatki, aby dać sobie wrażenie innego dania. W przypadku większego gotowania polecamy mrożenie – takie pojedyncze dania idealnie sprawdzą się w późniejszym czasie, kiedy szybko będziesz musiał zaspokoić mały głód.

8. Przeproś się z aktywnością fizyczną

Jeżeli w natłoku codziennych obowiązków ciężko wygospodarować Ci czas na ćwiczenia, nie rezygnuj z tego i postaraj się, aby jakakolwiek forma aktywności fizycznej pojawiła się w Twoim życiu. Na sam początek polecamy kroki – już 10 tys. kroków dziennie może być zbawienny wpływ na Wasz organizm. Wydaje się dużo? Zastosuj kilka trików które pomogą Ci osiągnąć wyznaczony cel: zabrakło w domu jednego składnika? Zamiast tradycyjnie wsiadać do auta i podjeżdżać pod drzwi sklepu, wybierz się tam spacerem, jeżeli jednak szykują się spore zakupy, zaparkuj jak najdalej od drzwi. Staraj się nie korzystać z windy – wybieraj schody. Jeżeli podróżujesz do pracy komunikacją miejską warto wysiąść jeden przystanek wcześniej i wykorzystać ten czas na krótki spacer. Muszę przyznać, że sama podjęłam wyzwanie z krokami i gdzie tylko mogę chodzę pieszo, okazało się, że zrobienie 10 tys. kroków wcale nie jest aż takie trudne :) Tak więc jeżeli ciężko zmotywować Ci się do ćwiczeń, włącz marsz do swojej codzienności, nawet taka forma ruchu może dać zaskakujące efekty.

9. Nie zapominaj o wodzie

Woda jest nieodzownym składnikiem prawidłowo skomponowanej diety – przyjmuje się, że na 1kg masy ciała powinniśmy wypijać 30 ml wody. Dbanie o odpowiednie nawodnienie przynosi szereg korzyści: woda jest nieodłącznym składnikiem prawidłowego funkcjonowania błonnika pokarmowego – dzięki niej błonnik pęcznieje dając m.in. uczucie sytości, bierze udział w termoregulacji czy transporcie składników odżywczych. Jej niedobór (odwodnienie) możemy odczuwać bólami głowy, uczuciem gorąca, dusznościami, suchą skórą czy ciemnym zabarwieniem moczu.

Jeżeli macie problem z piciem wody warto sięgnąć po aplikacje które Wam o tym przypomną, na rynku są dostępne butelki z filtrami dzięki czemu możecie sięgać po wodę prosto z kranu bez obaw :) My zawsze mamy pod ręką butelkę wody, dzięki czemu nie zapominamy o jej wypijaniu, latem chętnie dodajemy do niej cytrynę, miętę, świeże owoce i Was też gorąco do tego zachęcamy. Woda pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę!

10. Zmień podejście

I tak jak pierwszy punkt mógł być zaskakujący tak i ostatnim chcemy Was nieco zaskoczyć. Pamiętajcie aby zrzucenie kilogramów nie były celem samym w sobie. Niech kieruje Wami chęć zdrowego stylu życia, zadbana o siebie i swoje ciało. Stres jest wrogiem nie tylko zdrowego stylu życia, ale też szczupłej sylwetki i nie wpływa korzystnie na Twoją figurę. Badania potwierdziły pozytywną korelację pomiędzy wysokim poziomem kortyzolu (hormon stresu), a problemami z otyłością. Zdajemy sobie sprawę, że w Internecie aż kipi od reklam magicznych sposobów gwarantujących szybkie efekty co może wzmagać dodatkową presję. My jednak jesteśmy zwolenniczkami małych kroków i wierzymy, że możesz dotrzeć do celu i utrzymać osiągnięte efekty stosując zdrową i zbilansowaną dietę i ćwiczenia.

Mamy nadzieję, że powyższym artykułem uda nam się pozytywnie wpłynąć na Wasz styl życia. My zawsze chętnie służymy nie tylko radą żywieniową, ale także pysznymi i zdrowymi pudełeczkami dostarczanymi wprost pod Wasze drzwi. Pamiętajcie: zdrowa dieta, włączenie ćwiczeń i pozytywne nastawienia przyniosą z czasem upragnione efekty i będą najlepszymi sprzymierzeńcami szczupłej sylwetki.

  

Polecamy także

Promocje! Cennik
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij