DARMOWY E-BOOK ► Smoothie do zadań specjalnych
Dlaczego Food Harmony to
NAJLEPSZY CATERINGDLA CIEBIE
Bo dokładnie
wiemy czego potrzebujesz!
wybierz dietę odpowiednią dla siebiestrzałka
Jak unikać niedoborów żelaza w diecie

Żelazo w diecie: jak unikać niedoborów? Wybierz dietę Sport od Food Harmony!

Jak unikać niedoborów żelaza w diecie
data12.05.2021
data

O istotnej roli żelaza w naszym organizmie wiedzą niemal wszyscy. Czy Ci wszyscy jednak, którzy mają tę świadomość, wiedzą w jaki sposób należy komponować dietę, by nie doprowadzić do skrajnych niedoborów? Dla osób, które ciężko trenują, borykają się z niedoborem tego pierwiastka, w przypadku kobiet z nieregularną miesiączką lub jej brakiem mamy gotowe rozwiązanie. Nasza dieta Sport, a więc zestaw starannie wyselekcjonowanych składników tworzących wartościową pulę makroskładników z pełną gamą zdrowych dodatków dostarczających wszystkiego co jest Ci niezbędne do najlepszego funkcjonowania organizmu, energii i uciekania od kontuzji w bardzo aktywnym trybie. Tworzymy dietę pudełkową, która kumuluje cenne źródła żelaza oraz składniki zwiększające jego efektywne przyswajanie. Nasza dieta jest strategią, jak pomóc swojemu zdrowiu, w dodatku w wygodnej formie, dostarczonej prosto pod Twoje drzwi. Zaufaj specjalistom i wybierz rozwiązanie, które przyniesie Ci szeroką gamę wartościowych składników, przygotowanych w pyszny sposób.

Nie bagatelizuj roli żelaza w diecie!

Żelazo pełni w ludzkim organizmie bardzo ważne funkcje, m.in. wchodzi w skład barwnika krwi: hemoglobiny i mioglobiny, odpowiadając tym samym za transport tlenu i dotlenienie wszystkich tkanek i narządów. Ponadto pierwiastek ten stanowi integralny element wielu enzymów, odpowiedzialnych m.in. za: metabolizm kwasów tłuszczowych, biosyntezę prostaglandyn, katabolizm niektórych aminokwasów (tryptofanu) oraz transport elektronów.

Żelazo jest też swego rodzaju modulatorem odporności i ma duży wpływ na procesy zapalne. Uczestniczy także w wytwarzaniu energii poprzez udział w fosforylacji oksydacyjnej, a więc procesie zachodzącym w mitochondriach, prowadzącym do powstania ATP. 

Rekomendowane dzienne spożycie Fe w diecie:

Zapotrzebowanie na żelazo zwiększa się u osób często i intensywnie trenujących- ekstremalny wysiłek fizyczny może spowodować wzrost zapotrzebowania żelaza o nawet kilkadziesiąt procent!

W naszej diecie pudełkowej Sport Harmony nie brakuje hemowych i niehemowych źródeł żelaza

Sprawdź sam ► Dieta SPORT Harmony

Catering dietetyczny z dietą bogatą w żelazo –  to nie tylko wygoda i pyszny smak posiłków ale i kompozycja służąca naszemu zdrowiu. Sprawdź sam, czemu nasza dieta pudełkowa cieszy się tak dużym zadowoleniem Klientów i dlaczego zwolenników wariantu cateringu w wersji SPORT ciągle przybywa, wśród amatorów sportu jak i profesjonalnych sportowców!

Żelazo obecne jest w wielu różnych produktach żywnościowych, zarówno tych pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego. Od jego źródeł będzie zależało, w jak różnych formach występuje i o jakiej wchłanialności. Najlepszą przyswajalnością mogą pochwalić się mięsne źródła żelaza, w postaci hemowej.  Żelazo w postaci niehemowej występuje w produktach roślinnych i wchłania się  niestety o wiele słabiej. Ponieważ w codziennej diecie znajduje się szereg składników, które utrudniają wchłanianie żelaza, a są to:

to tym bardziej dieta powinna być bogata w różne jego źródła oraz składniki, które dla odmiany POPRAWIAJĄ biodostępność żelaza. Takim składnikiem jest choćby:

W ofercie naszego cateringu dietetycznego, szczególnie w wariancie diety Sport znajdują się najlepsze źródła żelaza, przygotowane w dietetyczny i zdrowy sposób. Jedyną praktykowaną obróbką termiczną mięs jest pieczenie na parze w piecu konwekcyjnym. Dzięki temu unikamy powszechnie stosowanych, niezdrowych sposobów gotowania czyli smażenia. W diecie nie brakuje również różnych warzyw, bogatych w ten pierwiastek (brokuły, buraki, brukselka, korzeń pietruszki). Prozdrowotny potencjał diety wspomagamy także zdrowymi dodatkami- buteleczkami zakwasu buraczanego czy szotami imbirowo-cytrynowymi wspomagającymi odporność.

Badanie poziomu żelaza

Do oceny poziomu żelaza, należy wykonać badanie krwi pod kątem oznaczenia poziomu żelaza i ferrytyny. Do objawów deficytu tego pierwiastka należą:

Klinicznym skutkiem braków żelaza jest anemia.

Chcesz zadbać naturalnie o właściwy poziom żelaza w diecie, zastosuj kilka wskazówek:

  

Zapytaj nas, która dieta jest najlepsza dla Ciebie – skorzystaj z darmowej konsultacji z dietetykiem!

Od poniedziałku do piątku, czekamy w naszym biurze, by udzielić Ci profesjonalnej porady.

tel: 577-939-222 

e-mail: hello@cateringfoodharmony.pl 

   

Spróbuj najlepszej diety na rynku cateringów dietetycznych od specjalistek zdrowej i smacznej kuchni.

Sprawdź nasze bestsellery :)

Nasze bestsellery

Popularna dieta, zwana dietą Adele 1000 / 1200 / 1500 kcal
Dobrze zbilansowana, zdrowa dieta na co dzień. 1200 / 1500 / 1800 / 2000 / 2500 kcal
Wegetariańska dieta bezglutenowa bez nabiału. 1200 / 1500 / 1800 / 2000 / 2500 kcal

Polecamy także

Promocje! Cennik
Strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij