Dieta pudełkowa SPORT HARMONY

Dieta SPORT to specjalistyczna kompozycja posiłków opracowana przez dietetyka sportowego przy konsultacjach ze sportowcami oraz aktywnymi podopiecznymi.

Przedstawiamy Ci dietę pudełkową, dzięki której zoptymalizujesz efekty treningów! Redukcja tkanki tłuszczowej, kształtowanie masy mięśniowej, zwiększenie energii i dobre samopoczucie osiągniesz doświadczając wyjątkowego smaku diety. W diecie SPORT otrzymasz zawsze pyszne białkowo-tłuszczowe śniadania dzięki którym przyśpieszysz poranny metabolizm, a także włączysz potrzebną kontrolę glikemii. Kolejne posiłki stanowią pełnowartościowe kompozycje produktów dostarczających białko, tłuszcz NNKT oraz węglowodany złożone.

Dzień na diecie sport kończysz kolacją węglowodanową w celu regeneracji nocnej oraz zwiększenia zasobów energii w postaci glikogenu. Każdy posiłek wzbogacony jest dużą ilością warzyw, a także kiszonkami naszej produkcji jako źródła niezbędnych witamin, składników mineralnych oraz antyoksydantów. W tym składników wspierających mikroflorę jelit.

Konstrukcja diety opiera się na następującym udziale poszczególnych makroskładników:
23-28% Białka, 35-45 % Węglowodanów, 30-40% Tłuszczy.


To specjalistyczny program żywieniowy dostosowany do potrzeb osób aktywnych fizycznie, mających większe zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko. Dieta pudełkowa, której optymalny rozkład makroskładników jest przestrzegany przez dietetyka sportowego w konsultacji z trenerami.

W 5-cio posiłkowym zestawie, śniadanie jest białkowo-tłuszczowe, w kolejnym pojawiają się węglowodany, najczęściej z produktem, będącym dobrym źródłem białka z warzywami i dressingiem bogatym w zdrowe kwasy omega 3.

Obiad to pełnowartościowe zestawienie 60g/90g węglowodanów złożonych, 150/220g mięsa/ryby/owoców morza z 20/30g tłuszczu w postaci sosu/dressingu z warzywami odpowiednio dla kaloryczności diety 2000/3000kcal. Następny posiłek obowiązkowo zawiera stałą gramaturę źródła pełnowartościowego białka. Kolacja jest połączeniem węglowodanów typu ryż/kasze/makarony pełnoziarniste/ziemniak/batat z warzywami z niewielką ilością tłuszczu. Taka konfiguracja ma na początku dnia przyśpieszyć proces pozyskiwania energii z kwasów tłuszczowych. Białko dodatkowo kształtuje masę mięśniową oraz wspomaga proces rozkładu tkanki tłuszczowej. Później jest pora uzupełniania węglowodanów. Następnie pełnowartościowy obiad.

Podwieczorek w restrykcyjnej ale i pysznej kompozycji białka z warzywami i dressingiem. Ostatni posiłek dnia powinien być jedzony na 2-3 godziny przed snem. Regenerację wspomagamy węglowodanami z warzywami. Wszystkie sosy w diecie bazują na warzywach i wartościowych olejach roślinnych.

Dzienna wartość odżywcza posiłków z jednego zestawu diety kształtuje się na poziomie 25-30% udziału energetycznego z białka, 30-40% z węglowodanów oraz 30-40% tłuszczu. Efektywność diety to także skutek obecnej w diecie dużej ilości warzyw, w tym antyoksydantów oraz  niezbędnych witamin i składników mineralnych. W diecie dopuszczamy 2 w ciągu tygodnia zdrowe, wartościowe desery, które zaspokoją zachcianki na bezwartościowe słodycze. Białko pozyskujemy z kurczaka, indyka, polędwiczek i schabu wieprzowego, wołowiny, ryb, takich jak: dorsz, miruna, sandacz, halibut, a także krewetek, jaj, nabiału, tofu, odżywki białkowej Iso Whey Protein.

Wartość odżywczą posiłków liczymy w specjalistycznym programie do układania diet z naszych receptur. Makroskładniki liczymy natomiast z każdego, nawet najbardziej błahego składnika posiłku. Posiłki zawierają gluten i nabiał. Dietę przygotowujemy w dwóch wariantach energetycznych, na poziomie 2000 kcal i 3000 kcal.