Dieta pudełkowa NISKI IG

To zestaw diety, będący formą dietoterapii, który dedykujemy osobom z insulinoopornością i cukrzycą, a także tym, którzy potrzebują przejąć kontrolę nad swoim poziomem cukru we krwi bez względu na zdrowotne powody. Dieta jest pyszna bo jak zawsze w jej przygotowanie wkładamy serce, a dodatkowo uskrzydla i dodaje energii przez stabilny poziom cukru, który zapewniamy przemyślaną kompozycją diety naszych dietetyczek Kasi i Asi.

Przygotowaliśmy 4 posiłkowy zestaw diety, aby trzustka mogła odpocząć od wyrzutów insuliny. Składniki tej diety dobieramy na podstawie wartości IG, bazując na produktach o niskim i średnim IG, czyniąc potrawę o akceptowalnym ładunku glikemicznym.

Indeks glikemiczny (IG) opisuje w jakim stopniu spożycie wybranego produktu zawierającego węglowodany wpływa na poposiłkowy wzrost poziomu glukozy we krwi. Im jego wartość jest niższa, tym mniejszy będzie jej wzrost po spożyciu danego posiłku.

Free Wege Harmony, czyli dieta, w której wykluczamy gluten, nabiał, mięso i ryby

Oprócz indeksu glikemicznego istotny jest również Ładunek glikemiczny, który informuje nie tylko o wysokości glukozy we krwi po spożyciu posiłku, ale i o sile odpowiedzi insulinowej na zjedzenie danej porcji produktu. Często bywa tak, że odpowiedź glikemiczna po zjedzeniu danego pokarmu jest znacznie mniejsza, niż wynikałoby to z wielkości indeksu glikemicznego. Dlatego w diecie NISKI IG pojawią się wartościowe węglowodany na słodko typu owsianki/ gryczanki/owoce z jogurtem, chią, gdyż połączymy je ze składnikami takimi jak choćby jogurt naturalny, mleko roślinne, orzechy, pestki, nasionka, masło orzechowe, czyniąc potrawę jak najbardziej wskazaną mimo restrykcyjnych żywieniowych wytycznych.

Dieta zawiera gluten w jego pełnoziarnistych źródłach i wartościowy nabiał, jaja od kur z wolnego wybiegu, a także ryby i mięso od naszego zaufanego dostawcy. Obowiązkowym elementem diety są warzywa, kiszonki, super foods, nabiał wegański i cenne tłuszcze, będące źródłem kwasów omega 3- przemycamy je wszędzie bo znamy ich potecjał. W dodatku, błonnik pokarmowy i tłuszcz zadbają w diecie o spowolnienie procesu wchłaniania glukozy z przewodu pokarmowego ograniczając jej nadmierny wzrost we krwi.

Udział makroskładników w diecie NISKI IG to: 18-20% białka, 40-45% węglowodanów, 35-40% tłuszczy

Śniadanie stanowi posiłek wytrawny z warzywkami i kiszonkami lub na słodko z dodatkami tłuszczowymi (orzechy/kakao/super foods/mleczko kokosowe), nie bazujemy na sztywnej regule, by nie natknąć się na nudę! Zaskoczymy Was pysznymi pastami, burgerami śniadaniowymi, zdrowymi English Breakfast, naleśnikami, placuszkami, owsiankami, naszą popisową granolą gryczaną.

II śniadanie często stanowi sałatka lub coś zdrowego – “na słodko” gdy dzień powitamy śniadaniem wytrawnym. Mamy wiele pomysłów na lekkie, wartościowe II śniadanie: ziemniaczki w mundurkach z twarożkiem koperkowym z kapustą kiszoną, czy śliwka w gorzkiej czekoladzie z masłem orzechowym to tylko 2 z miliona pomysłów, jak pysznie dodać Wam niezbędnej porannej energii.

Obiad jest pełnowartościowym posiłkiem złożonym ze źródła chudego białka: mięsa lub ryby, kaszy/ryżu/ziemniaków/batatów- a więc produktów będących źródłem węglowodanów z warzywami, w towarzystwie zdrowych i aromatycznych sosów, które są konikiem naszego Szefa Kuchni i w których przemycamy ogrom warzyw. W tygodniowym menu naszego cateringu dietetycznego zawsze staramy się zaserwować wegetariańską propozycję głównego posiłku dnia.

food harmony catering dietetyczny trzebinia

Kolacje stanowią wieloskładnikowe sałatki aby dostarczyć Wam całej niezbędnej multiwitaminy i sycące zupy lub zupy krem. Ostatni lekki posiłek w ciągu dnia ma przynieść ulgę układowi trawiennemu i wspomóc regenerację nocną. Wartość odżywczą posiłków liczymy w specjalistycznym programie do układania diet z naszych receptur. Makroskładniki liczymy natomiast z każdego, nawet najbardziej błahego składnika posiłku.

Pamiętaj, że oprócz zdrowej diety, pij wodę, a także uprawiaj regularnie sport. Unikaj stresu o ile to możliwe i wysypiaj się. Recepta na długowieczność i energię jest na wyciągnięcie ręki.

Uwaga: U osób chorych, dieta powinna być każdorazowo dostosowywana indywidualnie z pomocą dietetyka i lekarza prowadzącego. Nie należy rezygnować z jakichkolwiek dotychczasowo otrzymanych zaleceń lekarskich oraz samodzielnie modyfikować leczenia farmakologicznego. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości do co zasadności stosowania diety „Niski IG” prosimy o kontakt z naszymi ekspertami: 577-939-222.